Cum și-a tratat o asistentă la psihiatrie propria depresie prenatală

După ce m-am luptat cu doi băieți mici la culcare, cu greu am putut ajunge în camera mea înainte de a mă prăbuși într-un ocean de anxietate, cauzat de renumita depresie prenatală.

Depreie prenatală – povestea impresionantă a unei mămici

M-am uitat în jos la burta umflată și am eliberat un oftat greu. Bebelușul s-a transformat dintr-un fluture blând într-un luptător K1, care îmi dădea lovituri puternice în vezica mea.

Un genunchi, apoi antebrațul ridicat și mi-a rostogolit perimetrul abdomenului înainte de a se opri pentru a-mi băga un pumn în mijlocul acestuia. Nu m-am putut abține să nu mă gândesc la scena șocantă din filmul Alien.

Ajutoor!

Glumeam, însă aveam momente când începeam să mă întreb cu seriozitate dacă am nevoie de ajutor.

Nu m-am așteptat niciodată să fiu una dintre cele care alcătuiesc procentul de 14-23% dintre femeile care suferă de depresie prenatală.

Și cu siguranță nu m-am așteptat niciodată ca, în acea noapte tristă și dureroasă, să izbucnească gânduri lipsite de valoare și auto-vătămare care m-au făcut să formez primul număr de ajutor pe care motorul meu de căutare şi l-a putut aminti: o linie de asistență pentru depresie, în Australia.

„Bună, prietene. Ați ajuns la linia depresiei prenatale. În present, e închis. Dacă aceasta este o criză, vă rugăm să formați serviciile de urgență australiene pentru a primi ajutor …”

Am încheiat încet apelul, dându-mi seama cât de adânc intrasem în această gaură.

Au existat oameni și resurse aici în SUA, nu la câteva oceane și la un continent distanță, care m-au putut ajuta să revin la normal sau chiar mai bine. Am avut un soț dornic să mă întoarcă și să mă susțină, dar nu am vrut sau nu am putut să vorbesc cu el, să îi spun cum mă simţeam.

Meditația, terapeuții, medicamentele și instrumentele de relaționare, sunt incredibil de utile atunci când vă aflați în imposibilitatea de a ține lacrimile la distanță, întrebându-vă cum ați ajuns tocmai voi.

Ai ajuns aici pentru că depresia prenatală intră în categoria depresiilor severe. Substanțele chimice din creier care reglează emoția și sentimentele se dezechilibrează, provocând o multitudine de probleme. Se poate întâmpla încet, înrădăcinându-se subtil în timp, sau poate apărea rapid prin situații de declanșare (adică pierderea locului de muncă, conflict relațional, traume din copilărie sau chiar lipsa de somn prelungită).

Eram asistentă la psihiatrie înainte de maternitate și stăteam de nenumărate ori cu pacienți înlăcrimaţi, epuizați, consumați de pierderi, care se uitau în jur cu neîncredere la halatele de spital ca și cum s-ar fi teleportat acolo. Le-aș spune că nu pot face acest lucru singuri, că depresia nu a fost o slăbiciune, ci o tulburare care trebuie tratată la fel ca bolile de inimă sau cancer și că se află într-un loc sigur pentru a primi îngrijire și ajutor.

Deci, dacă știam toate acestea, învățam toate acestea, credeam toate acestea, de ce nu puteam să văd că mă aflam în depresia care se întâmplă să lovească în timpul sarcinii?

Julia Houdek, APNP, o asistentă medicală de gimnastică din Wisconsin, vorbește despre această ignorare: „Văd femei însărcinate care vin tot timpul, saturate de depresie, insomnie, gânduri suicidare și lipsă de speranță”, spune ea.

„Nu o pot vedea în sine din cauza ritmului rapid al cerințelor vieții.

Adesea eu sunt cea care le spun, le încurajez, să urmeze un regim de tratament, deoarece există consecințe grave atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș, atunci când depresia prenatală este netratată. ”

Dacă aveți vreunul dintre aceste semne în mod constant timp de două sau mai multe săptămâni, discutați cu medicul obstetrician:

  • Deznădejde sau neajutorare. Te simţi slabă și neputincioasă să schimbi ceva, așa că nici măcar nu încerci.
  • Somn excesiv sau insomnie. Ambele pot fi normale în timpul sarcinii, dar nu dacă dormi cea mai mare parte a zilei sau invers, nu poți dormi mai mult de câteva ore în majoritatea nopților, anunță medicul.
  • Izolare sau anxietate. Retragerea constantă de lângă persoanele și activitățile de care vă bucurați și simțul că aţi ajuns la limită. Agitația sau panica poate fi un indicator al depresiei prenatale.
  • Gânduri persistente, intruzive. De exemplu, „Ce fel de mamă voi fi pentru acest copil când nici măcar nu-mi pot peria părul?” sau „Toți ar fi mai bine fără mine; Sunt o mizerie ”, sunt ”steaguri roșii” de alarmă.
  • Gânduri de auto-vătămare. Ele pot fi pasive („Vreau doar să dispar. Nu mai vreau să fiu aici) sau active („ Vreau să intru într-un perete ”); în ambele sensuri, indică o progresie foarte gravă a depresiei și necesită intervenție imediată.

Dacă vă simțiți așa, trebuie să obțineți ajutor – și acest lucru poate veni sub mai multe forme.

  • Spune cuiva! Nu ascundeți acest lucru încă un minut. Ridică acel telefon, sună-ți soțul, partenerul, cel mai bun prieten, vecinul sau linia de asistență. Salvează numărul pentru linia de salvare națională pentru prevenirea sinuciderilor!
  • Consiliere. Sesiunile individuale cu un ghid profesionist și instruit pot oferi un beneficiu extraordinar.
  • Medicație. Există mai multe medicamente care s-au dovedit sigure și eficiente în timpul sarcinii. Riscurile potențiale ale anxietății și depresiei necontrolate depășesc frecvent riscurile teoretice ale medicamentelor necesare.
  • Consiliere în relații. Este o resursă valoroasă pentru a-ți ajuta partenerul să-ți identifice nevoile și să aibă grijă de tine prin tristețea din perioada de după sarcină. De exemplu, masajele zilnice de 15 minute pot duce la scăderea stresului și depresiei în perioada postpartum.

Deși prietenii și familia pot fi dornici să ajute, depresia prenatală necesită mai mult decât o noapte bună de somn sau o întâlnire cu prietenii.

Așadar, sunați-vă medicul, discutați cu partenerul! S-ar putea să te simți mult mai bine, ajutorul este mai aproape decât crezi.

urmareste-ne

Articole recente