10 lucruri de evitat înainte de sarcină

Nimănui nu-i place să renunțe la lucrurile pe care iubeşte să le facă (cum ar fi o seară de vin cu fetele). Însă realizările mari vin la pachet cu mici compromisuri. Există anumite lucruri de evitat înainte de sarcină de care va trebui să țineți cont. Cu toate acestea, satisfacția va fi pe măsură.

Așteptarea unei sarcini implică răbdare. Nu puteți prezice niciodată dacă aceasta este luna în care testul de sarcină va deveni pozitiv. Din fericire, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă crește șansele de a rămâne însărcinată în fiecare lună.

De exemplu, vă puteți urmări ciclul, puteți lua vitamine prenatale, puteți mânca sănătos și vă puteți inspira din poveștile femeilor care au fost însărcinate înaintea voastră. Dar uneori ceea ce NU faceți este la fel de important.

Iată 10 lucruri de evitat înainte de sarcină pe care este bine să le știți!

Lucruri de evitat înainte de sarcină

Fumatul

>Fumatule_sarcina">Lucruri de evitat înainte de sarcină class="ez-toc-section" id="Fumatul">Fumatule_sarcina">Lucruri de evitat înainte de sarcinălui pulmonar, de colon și pancreatic, fumatul, care oricum dăunează grav sănătății, vă poate pune în pericol șansele de a rămâne însărcinată. Femeile care fumează accelerează îmbătrânirea foliculilor ovarieni, ceea ce poate duce la menopauză timpurie și la un risc crescut de infertilitate.

Deci, evita țigările cu orice preț. Și bărbații ar trebui să lase acest obicei nociv. În timp ce efectele fumatului nu sunt la fel de clare la bărbați, cercetările sugerează că obiceiul poate compromite structura și funcția spermei, iar riscul este direct proporțional cu numărul de țigări fumate.

Vestea bună pentru bărbaţi este că producția de spermă este dinamică; aceștia produc spermă în mod constant. Dacă partenerul tău nu mai fumează de astăzi, daunele cauzate de fumat pot dispărea în trei luni, când o nouă cantitate de spermă se dezvoltă până la maturitate în momentul ejaculării.

Cofeina în exces

Nu trebuie să vă întrerupeți complet tabietul de dimineață, dar vă recomandăm să luați în considerare redu>Cofeina în excesfeina_in_exces">Cofeina în excesfeină consumate zilnic. Efectele variază, dar, pentru a fi în siguranță, rămâneți la două cești sau mai puține în fiecare zi.

O lucrare din 2016 a American Society for Reproductive Medicine indică faptul că a consuma mai mult de cinci cești de cafea pe zi este asociat cu scăderea fertilității.

Atunci când rămâneți gravidă, dacă beți mai mult de 200 mg de cofeină pe zi (echivalentul a aproximativ două cești de cafea) poate crește riscul de avort spontan. Rețineți că diferite tipuri de cafea conțin cantități diferite de cofeină; o ceașcă de cafea de la Starbucks conține de obicei mai multă cofeină decât alte mărci. Și ceaiul, ciocolata fierbinte, băuturile energizante și anumite băuturi răcoritoare conțin cofeină.

Prea mult alcool

Alcoolul nu se recomandă atunci când intenționați să rămâneți însărcinată. Deși nu este clar modul în care alcoolul afectează fertilitatea, cercetările arată că atunci c>Prea mult alcoola_mult_alcool">Prea mult alcoolt de două băuturi alcoolicepe zi, rata fertilității scade.

Așadar, când intenţionţi să aveţi un copil, beți doar ocazional  și evitați  complet consumul de alcool atunci când pe durata sarcinii – nicio cantitate nu este considerată sigură atunci când în pântecele dumneavoastă se află un copil.

Evitați sedentarismul

Asociația Americană a Inimii recomandă adulților să facă 150 de minute de exerciții fizice moderate pe săptămână pentru sănătatea și bunăstarea generală. Dacă nu atingeți ținta respectivă, intensificați-v>Evitați sedentarismulsedentarismul">Evitați sedentarismule sugerează că femeile care fac exerciții fizice moderate (în cazul în care respirați greu, dar totuși puteți vorbi) sunt capabile să conceapă puțin mai repede decât cele care nu o fac și cele care fac exerciţii dificile. Începeți încet apoi creșteți ritmul și intensitatea treptat.

Parcați mașina mai departe de magazin pentru face mai mulți pași și urcaţi scările în locul liftului. Găsiți un sport sau altă activitate fizică care să vă entuziasmeze și pe care vreți să o practicați cu placere. Veți avea șanse mai mari să faceți mișcare decât dacă vă simțiți forțate să o faceți.

Exercițiile fizice foarte solicitante

Deși s-a demonstrat că exercițiile fizice cresc fertilitatea, este la fel de bine să evitați excesul. Cercetările au arătat că exercițiul moderat ajută la diminuarea timpului de aşteptare pentru a rămâne însărcinată.

De asemenea, s-a constat că antrenamen>Exercițiile fizice foarte solicitante_solicitante">Exercițiile fizice foarte solicitanteu sunt recomandate. O posibilă explicație este aceea că exercițiile extreme pot  conduce la pierderea severă în greutate și la dereglări hormonale, care, la rândul lor, pot provoca cicluri neregulate sau infertilitate.

Fast-food

Nu putem spune cu certitudine că anumite alimente, diete sau suplimente vă vor face mai fertile. Cu toate acestea, există dovezi clare că femeile infertile au nevoie să reducă aportul de zahăr din alimente și să elimine din dietă alimentele cu un conținut scăzut de vitamine.

Consumați mai multe fructe, legume, >Fast-food="Fast-food">Fast-foodse și proteine vegetale. Cercetările sugerează, de asemenea, că un consum redus de fructe și un consum ridicat de fast-food este corelat cu scăderea şanselor de a concepe un copil.

O dietă echilibrată nu numai că vă va ajuta să vă mențineți greutatea sub control, dar vă va ajuta și la reglarea nivelului de insulină, ambele fiind utile pentru creșterea șanselor de a rămâne însărcinată.

Stresul cronic

Este imposibil să eliminăm tot stresul din viața noastră de zi cu zi, iar în privința studiilor referitoare la stres, părerile sunt împărțite.

Cercetările recente sugerează că un grad ridicat de stres reduce șansele femeilor de a rămâne însărcinate. Stresul, în special pentru o perioadă prelungită de timp, poate aduce schimbări hormonale care >Stresul cronicesul_cronic">Stresul cronicși fertilitatea.

Dacă aveți probleme cu gestionarea stresului, discutați cu medicul dumneavoastră despre modalități de a face față și explorați tratamente complementare, cum ar fi yoga, meditația și acupunctura. Toate acestea vor contribui la reducerea stresului și pot creşte șansele de a concepe un copil.

Carne de pește cu un conținut ridicat de mercur

Peștii (în special cei de apă rece, cum ar fi somonul și sardinele) sunt o sursă excelentă de acizi grași omega-3, care favorizează dezvoltarea creierului fetal. Dar peștele poate conține și mercur, care, în cantități mari, poate dăuna creierului în curs de dezvoltare al bebelușului .

Evitați peștii cu niveluri ridicate de toxină, cum ar fi peștele>Carne de pește cu un conținut ridicat de mercurt_de_mercur">Carne de pește cu un conținut ridicat de mercur2>Lubrifianți care dăunează spermei

Folosirea lubrifiantului atunci când încercați să concepeți un copil este în regulă, dar asigurați-vă că utilizați un lubrifiant care să nu afecteze fertilitatea.

Unele mărci conțin ingrediente care pot afecta motilitatea spermei in vitro (deși unele cercetări sugerează că este posibil să nu vă afecteze în cele din urmă șansele de reproducere).

Pentru a fi în siguranță, rămâneți >Lubrifianți care dăunează spermeia_spermei">Lubrifianți care dăunează spermeiantează că produsul nu afectează fertilitatea.

BPA

Bisfenolul-A – care se găsește în multe ambalaje ale alimentelor – este un compus chimic folosit în producerea materialelor de plastic, care afectează sistemul endocrin, ceea ce înseamnă că poate influența funcția hormonală a corpului, inclusiv hormonii legați de sistemul reproducător.

Cercetările sugerează că femeile infertile au niveluri mai ridicate de BPA în sânge decât femeile fertile și că nivelurile mai ridicate de BPA pot reduce rata>BPAd="BPA">BPAs a tratamentelor de fertilitate.

Motivul poate avea legătură cu o întrerupere a ciclului menstrual, alterarea sistemului reproducător și modificări hormonale. Oamenii de știință încă încearcă să înțeleagă modul în care BPA ar putea afecta fertilitatea. Dacă încercați să concepeți un copil, este bine să evitați produsele ce conțin BPA.

Optați pentru alimente proaspete sau congelate în loc de alimente ambalate.

Alegeți alimentele depozitate într-un borcan de sticlă spre deosebire de o cutie; depozitați resturile în recipiente de stică în locul recipientelor din plastic. Folosiți sticle de apă din sticlă sau oțel inoxidabil în locul celor din plastic.

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

urmareste-ne

Articole recente