Doar zvonuri? 10 mituri din perioada sarcinii ce sperie viitoare mămici

De la reducerea consumului de cafeină până la diminuarea nivelului de efort fizic, veți afla care dintre aceste 10 mituri din perioada sarcinii au fundament și care rămân la stadiul de zvon!

Cu toate sfaturile legate de sarcină, este greu să țineți cont de ceea ce este indicat și ce nu. Aici, cu ajutorul experților, dezbatem principalele10 mituri ale sarcinii, astfel încât să vă puteți bucura de viață de mămică, fără a implica vreun risc.

Desigur, fiecare sarcină este diferită, așa că urmați indicaţiile medicului dumneavoastră mai presus de orice altceva.

Mituri din perioada sarciniiMituri din perioada sarcinii

e pe zi

De fapt, ar trebui să mâncați șase sau șapte mese mici și sănătoase pe tot parcursul zilei (la fiecare două, trei ore).

„Mesele dese și o alimentație diversificată vă vor menține nivelul de zahăr din sânge constant, ceea ce este sănătos pentru dumneavoastră și copilul dumneavoastră”, spune un cercetător de renume de origine britanică.

Perioada în care sunteţi însărcinată nu este momentul prielnic pentru o dieta, așadar nu vă stresați prea mult în legătură cu alimentația.

Alimentele sănătoase înainte de de sarcină vor fi sănătoase și în timpul acesteia. Aveți nevoie de un ușor detox? Iată câteva legume sănătoase pe care să le puteți adăuga în dietă.

Puteți consuma cantități mici de alcool

Alegerea de a bea câteva înghițituri de >Puteți consuma cantități mici de alcoolti_mici_de_alcool">Puteți consuma cantități mici de alcool abține complet de la alcool este, în cele din urmă, o decizie personală, dar numeroase studii au asociat consumul de alcool din timpul sarcinii cu un risc crescut de tulburări ulterioare ale fătului (FASD).

Atât Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), cât și Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi (ACOG) spun că femeia însărcinată ar trebui să evite complet consumul de alcool în timpul sarcinii.

Defectele congenitale asociate cu alcoolul în timpul sarcinii pot fi prevenite. Este esențial ca toate cadrele medicale, în special medicii ginecologi, să clarifice pacienților lor că nu există o cantitate sigură de consum de alcool ce poate fi consumată pe parcursul sarcinii.

Consumaţi doar cafea fără cofeină

Este adevărat că această substanță, cofeina, este transportată de organism până î>Consumaţi doar cafea fără cofeinăa_fara_cofeina">Consumaţi doar cafea fără cofeinăîn plus transmite un impuls de energie atât mamei cât și fătului.

Dar o ceașcă mică de cafea sau ceai pe zi este o cantitate acceptată. Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi susține că până la 200 de miligrame de cofeină pe zi este un aport sigur pentru organism.

Așadar, la ce cantitate de ceai sau cafea se raportează această concentrație? Totul depinde de tipul de băutură și de nivelul său de cofeină. Nivelurile de cafeină din cafea pot varia foarte mult în funcție de tipul de boabe, prăjirea acestora și de modul în care a fost preparată.

De exemplu, un amestec francez servit negru este mult mai puternic decât o ceașcă slabă de cafea americană amestecată cu lapte. Consulați ghiduri specializate pentru a descoperi cât de multă cofeină se regăsește în diferite tipuri de cafele și ceaiuri.

Evitaţi brânza

Bucurați-vă, doamnelor – nu trebuie să evitați toate brânzeturile. Unele brânzeturi, cum ar fi cedarul și brânza elveţiană, sunt foarte bune deoarece sunt p>Evitaţi brânzaati_branza">Evitaţi brânzatorii susțin că produsele moi, nepasteurizate, cum ar fi brânza feta sau brânza de capră provoacă disconfort.

Dacă aveți noroc, la magazinul dumneavoastră alimentar veţi găsi cu siguranță versiuni pasteurizate, însă este necesar să verificați eticheta. Apoi vă puteți bucura în continuare de gustările ce conțin brânzeturi.

Mănânci cât pentru doi

Da, pofta de mâncare este amplificată, dar sarcina nu este considerată un moment critic ce vă va obliga sa exagerați cu mâncarea.

Cu siguranță aveți ceva mai multă libertate atunci cân>Mănânci cât pentru dointru_doi">Mănânci cât pentru doiție la  cină, dar, în medie, femeile au nevoie doar de aproximativ 300 de calorii în plus pe zi, în timpul sarcinii.

Deși vă doriți să vă mențineți silueta, nu uitați că organismul dumneavoastră muncește din greu pentru o bună dezvoltare a copilului!

Spune stop alimentației cu fructe de mare

Consumul de fructe de mare este, de fapt, foarte sănătos în timpul sarcinii! Peștele conţine proteine și acizi grași omega 3, ce oferă beneficii majore pentru dezvoltarea bebelușilor.

Specialiştii înc>Spune stop alimentației cu fructe de mare_mare">Spune stop alimentației cu fructe de marea trei porții de fructe de mare cu un conținut scăzut de mercur în fiecare săptămână, așa că atunci când parcurgeți un meniu, alegeți preparate precum somonul sau creveții.

Din păcate, pești precum tonul, macroul, sau rechinul au cele mai ridicate niveluri de mercur și ar trebui să fie evitați în totalitate.

În ceea ce privește sushi-ul, cercetătorii îndeamnă femeile însărcinate să păstreze distanța de tot ce nu este gătit: peștele crud poate conține paraziți și bacterii care pot duce la infecții și intoxicaţie alimentară.

Cu toate acestea, există roll-uri de sushi gătite, cum ar fi cele denumite Tempura.

Veți trece prin dureri și stări de rău

Multe medicamente fără prescripție medicală pot fi consumate pe parcursul sarcinii, dar multe femei cred că migrenele sau răcelile sunt inevitabile în această perioadă.

Ar trebui să vă consultați medicul ginecolog înainte de a vă administra o medicamentație>Veți trece prin dureri și stări de rău_rau">Veți trece prin dureri și stări de răuă verde și din partea specialiștilor.

Medicamentele eliberate pe bază de rețetă pot fi, la rândul lor, administrate în perioada sarcinii atât timp cât veți urma cu exactitate  sfaturile medicului.

În ceea ce privește consumul suplimentelor din plante și ceaiuri în perioada sarcinii, nu putem trage niște concluzii concludente deoarece studiile nu oferă suficient de multe informații.

Cele pe care le cumpărați din magazinele alimentare sunt cel mai probabil, sigure pentru consum, dar este necesar să aflați părerea medicului dumneavoastră.

Dacă nu doriți griji în plus vizavi de alimentație și doriți să urmați traseul natural al lucrurilor, bucurați-vă de odihnă sau delectați-vă papilele gustative cu un pătrățel de ciocolată.

Mergeți la sala de fitness

De fapt, mulți experți spun că, în majoritatea cazurilor, antrenamentele cu dificultate redusă pot fi o modalitate excelentă de a vă controla greutatea și de a vă pregăti corpul pentru sosirea bebelușului.

Specialiștii în domeniul sportului recomandă femeilor însărcinate să aibă cel puțin 150 de minute de activitate aerobă de intens>Mergeți la sala de fitness">Mergeți la sala de fitnessână – „moderat” se explică printr-un ritm cardiac mai ridicat, care totuși vă permite să purtați o conversație normală pe parcursul antrenamentului.

Evitați sporturile de contact sau exercițiile care implică întinderea pe spate (ceea ce reduce fluxul de sânge către creier și uter). Discutați cu antrenorul personal despre antrenamentele sigure în perioada sarcinii, pe care le poți încorpora în rutina de exerciții fizice.

Renunțați la vopseaua de păr

Faptul că ești însărcinată nu trebuie să-ți compromită aspectul, dar trebuie să fii inteligentă. Deși există un risc teoretic asociat cu vopsirea părului (deoarece substanțele chimice sunt absorbite prin scalp), studiile nu au demonstrat nimic concludent.

Se recomandă evitarea vopselei cel puțin în primul trimestru, când se formează organele bebelușului. Medicii sugerează să se>Renunțați la vopseaua de păr>Renunțați la vopseaua de păr natural, amestecat cu un  produs permanent.

Puteți opta și pentru ceva semipermanent, fără să lăsați tratatamentul mai mult decât este necesar. Fie că sunteți la un salon de coafură sau acasă, asigurați-vă că spațiul este bine aerisit pe parcursul procedurii.

Manichiura dispare de pe unghii

Nu trebuie să renunțați la obiceiurile săptămânale doar pentru că doriți să fiți mămică. Doar în fața unei expuneri masive și pe termen lung la produse, vor exista șanse de risc. Încă sunteți sceptice în privința substanțelor existente în lacul de unghii și ojă? Căutați mărci care nu conțin ftalat de dibutil, toluen sau formaldehidă.

Pentru a evita inhalarea vaporilor emanați de aceste substanțe, alegeți saloane aerisi>Manichiura dispare de pe unghiispan>Manichiura dispare de pe unghiiprogramați pentru momente mai puțin aglomerate ale zilei). Cel mai important, asigurați-vă că salonul sterilizează toate instrumentele.

Vă întrebați dacă vă puteți răsfața corpul pe parcursul sarcinii și prin alte proceduri cosmetice? Asigurați-vă că locul pentru care optați sterilizează instrumentele și oferă un mediu curat de lucru.

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

urmareste-ne

Articole recente